Hej träningsvärk :-)

Inte bara träningsvärken som sa godmorgon till mig idag. Även halsont :-/ Jaha inget som hindrar mig från att hoppa ur sängen, ta med lille som för övrigt för första gången sov hela natten :-) Bada honom direkt då han stank fisk efter middagen igår :-P Gav honom en flaska välling tillagad på bröstmjölk. Så synd att slänga "lilla" lagret som finns i frysen. Det måste va dubbelt så "nyttigt/mattigt" eller? Jag vet faktiskt inte men han gillar det i alla fall. Smäller i sig 220-290ml utan problem. Stora killen min nu! Lite separationsångest det måste jag erkänna att jag har nu när jag trappat ner (slutat) amma :-/ Saknar min lille plutt.....

Sedan var det lillan som vaknade och henne är det bara att sätta i matstolen direkt och helst ska frukosten redan stå på bordet. Annars gnäller och tjatar hon tills hon får den. Och det kan kännas som evigheter för oss båda antar jag. Så idag hade jag hunnit fixa lite varma corn flakes till henne innan jag gick upp åh hämta ner henne :-)
Efter det även bad för henne.

Tror det va Colin som stod på tur efter det och inte långt efter kom även number four :-) Badade och fina lite frulle till dem med. Mig hann jag inte med som vanligt :-/ Kom på det efter att jag vart upp och duschat av mig med. Lite svettigt blir det efter badat 4 barn och hjälpt dem att klä på sig med. 

Då Colin hade tid på bvc för 4 års kontroll så fick han även följa med mig och handla lite snabbt innan. Våtservetterna och blöjorna vart helt slut. Har nog inte hänt innan. Kan ha funnits några i väska eller vagnen. Men i hyllan vart det helt tomt. Vi/jag har varit lite lat- tänkt jag tar det sen.... Vi skyndade upp bara för att lämna kassarna. sedan åkte vi iväg till bvc.  Även han klarade 4 års testerna :-)

På väg i hissen ner var jag tvungen att ringa till salongen för att kolla så det var ok om jag kom lite sent :-/ Det gick bra som tur det. jag hade inte räknat med att bm skulle ta in en anna mamma innan oss och att vi sklle dra ut på tiden lite med väl inne hos henne. Kunde inte säga att det inte var ok att hon tog den andra kvinnan trots att jag hela tiden tänkte på att vi måste skynda oss. 

Det blev mycket bra anti stress ansiktsbehandling som jag hade fått presentkort på av moster "S". Tack gumman!! Det var verkligen en skön stund jag fick. Så nu alla ni som vill ge bort något till mig eller era nära kära eller en god vän. Kan jag stark rekomendera att ge något liknade! gå in och kika på deras behandlingar på salongen. Riktigt kul var det att prata med den underbara tjej som klabbade i mitt ansikte, tvättade det, gav de en dusch av en härligt doftade "vatten". Har inte koll på all hon använde men alla prudukter hade en svag behaglig, avstressande doft. Det visade sig att hon är gift med en som jag känner/uppvuxna på Råslätt :-)

Kan säga att jag hade behövt en 90*2min helkropps massage på det oxå. Hon fick mig att känna hur jäkla stel jag är i nacke/axlar med :-/ Fyyy! Kanske ska unna mig det snart. Har 2 bra ställen att välja på, inte långt hemifrån. Ena ligger bara ner på gården tom och de andra kanske 100 m längre bort :-)

Hemma möttes jag av en kinkmosig grabb, två sovande :-) Hade ju tänkt gå ut med alla kidsen direkt men det fick vänta en liten stund. Lilla "S" kom hon och barnen fick lite varmkorv innan vi kilade iväg sen till parken.

Det blev badkaret för de 2 äldsta direkt när vi kom hem igen:-/ Fattar inte hur dem alltid lyckas med att få sand presic överallt! Fixade så vi alla fick lite i magen igen, natta de 2 minsta och nu sitter jag här med killarna brevid. De fick lite chips att smaska med till cartoon. Men snart e det sova dags även för dem, sen mig med.

Hoppas, hoppas lillen sover hela natten i natt med! Han fick välling av mig vid 23 tiden igår och sen sov han till 06.30:-) Han gnydde till eller  knappt tror han bara vände sig om eller pruttade i sömnen. Och jag som den hök jag är vaknade direkt. Det var runt 02.00 tiden. Men måste ha sovit vidare bara jag med för har inget minne av att jag lyssnat vidare om han skulle vakna till mer som jag annars kan ligga och göra för att jag vet att snart e det ändå dags att mata. Kan va så att mitt undermedvetna hade ställt in sig och att han var överrens om det att vi skulle sova hela natten.

Ha en härlig fredags kväll allihop!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0