Vill inte hänga ut någon men........

Som sagt vill egentligen inte hänga ut någon här men kan inte hålla det innom mig heller längre. För att gå rakt på sak så börjar jag med min far - han fattar inte hur många gånger jag än sagt till honom att ge inte pojkarna något när du hämtar de från dagis och speciellt inte klubbor och godis. Vad faaaaaan hade han inte gjort idag igen. Trots att även killarna sagt ifrån att dem inte får ta så har han packat på de i alla fall. Barn är ju inte mer än barn så dem tackar och tar emot. Pappa till och med sa åt dem att gömma klubborna för mig, att inte säga att de fått :-( Han ber dem ljuga, inte nog med att dem äter godis när de inte får utan neeee dem ska ljuga för sin mamma.

Vart i hans huvud fattar han inte att han inte får ge de sådan skit!!!

Det är inte så att de inte får äta godis och annat gott det får dem :-) Men mat först! Och jag och Sid bestämmer när! För vi vet bäst om de ätit bra med mat. Har de inte gjort det så är det bara att glömma gott helt!

Men här får de klubba innan de fått mellis :-O Det finns inte plats för mat/mellis då......

Jag kommer göra ett sista försök men att imorgon tala om det för honom igen, att inga klubbor, inget godis helt enklet inget alls får han ge de! Fattar han inte då, då får det vara. Han kommer då inte att få se sina barnbarn tills han inte kan tänka och lyssna på oss!

Det är inte en lite sak bara just att han ger de gott utan dissrespekten mot oss. Och att han lär mina barn undahålla och ljuga!! FY FAN!!!

Sen har vi min mor som älskar att snacka skit om allt och all. Hon vågar inte kaske fullt ut hos mig men det slinker ut en och en annan bubbla. Men i hennes fall är det inte något hon sagt eller gjort mot mig utan att hon som vanligt antagligen om källan är att lita på så svurit på rejält bara för att jag inte svarat i hemtelefonen under förmiddagen. Sånt gör mig så förbannad också. För till mig sa hon inget om det. Utan va jätte förstående och sa att hon anade att vi vilade så hon väntade med att ringa tills att hon visste att jag ungefär var tvungen att vara vaken. ( innan hämntning 14.00 )

Nu har dess 2 (mor & far) alltid varit svåra att se vem som verkligen sagt eller gjort vad på vilket sätt. Jätte jobbigt! Det får mig att må så dåligt, känner mig som skit som bara ligger mellan och tar mer skit.

Antagligen drar alla någon gång mindre bra med sina föräldrar och det kommer nog mina göra med. Även dina! Men jag tror dessa två människor som satt mig till världen är de sämsta på att vara raka.

Det gör mig till en hyckllerska med visserligen lite. Då jag inte tog det med de direkt på plats med de utan får utlopp för mina känslor här först. Och sedan ev ta tag i dem nästa gång :-/ Borde tagit det direkt som sagt. Men trodde inte det störde mig så mycket som det faktiskt gör. Reflekterade över det när lillen och jag badade. Fick lite tid att tänka på vad det var som gjort mig irriterad idag och kom fram till just detta.

Vet att det finns de som läser här och känner både mor o far - snälla låt det stanna här. Inget dem behöver veta från omväga! De gör inte er till en bättre människa om ni går och tjallar vidare till någon som tar det vidare osv.
Knip k_ _ t okey! Jag får reda på om det kommit ut! Och då vet jag även vem det som tagit det vidare här ifrån.

Måste vända på humöret nu så jag lämnar det här, här nu!
Ska ner och äta massa vindruvor :-) MUMMMMS!!!


Kommentarer
Postat av: niina

Usch, detta med mor och far och svärföräldrar! Att de aldrig kan förstå att man själv är vuxen och bestämmer över sina barn och säger man något så är det det som gäller. Stå på dig Branka!

Kram kram

2010-10-26 @ 20:12:03
URL: http://barnmatoblojor.blogg.se/
Postat av: Sanella

Hoppas verkligen att folk respekterar dig så pass mycket så de inte öppnar sin käft ...



Ja vet hur du känner ,, ibland kan man bli såååå irriterad ,, men så tänker man efter o ja tror att egentligen menar dom nog inget illa

2010-10-26 @ 21:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0