Vecko meny (lilla)

Har varit iväg och handlat in veckans mat och slappat i solen en liten stund :-)

Vad blir det för mat denna veckan då? Idag blir det grillad kyckling med friterad potatis.

Imorgon har vi stuvad pytti panna med ägg, kycklinglever inlindat i bacon-stekta i massa vitlök som serveras med ris, kyckling filé med vitlöks krocketter och grönpeppar sås eller schnitzel med mos kanske till att välja på.

Då vi lagar mycket så kommer det att räcka minst till lunch låda till Sid. Brukar även räcka till lunch till oss allihop hemma. Det är höstlov/novemberlov så alla är hemma. Så då måste vi räkna med att det ska räcka till lunchen till mig och alla barnen.

Nu ska jag ta och fixa undan disken och börja skala potatisen. Kycklingen är på grillning i ugnen redan.




Japp som jag sa disken MPSTE bort nu!

Kommentarer
Postat av: MammaMorran

Kycklinglever har jag aldrig ätit, men det ska väl vara jättenyttigt? Smakar det som vanliga kycklingdelar eller?

Önskar dej en fin söndagkväll!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

2010-10-31 @ 20:47:42
URL: http://mammamorran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0