Värt en tanke eller två

Har läng haft dessa i min utkst mapp, har nog aldrig publicerat dem här i bloggen tidigare. Men hittade de nyss och insåg att jag måste ha haft en liknande upplevelse som igår då jag satt och trgglade igenom en massa ordspråk på jakt efter svar på livet eller bara ett tecke som skulle tala om för mig varför livet var värt att leva. Dessa 4 tänkte jag på extra mycket just då vet jag. Även nu spinner tankarna iväg.......


För människan finns blott tre stora händelser: att födas, att leva, att dö. Hon vet ej om att hon föds, hon lider av att dö och hon glömmer att leva.


Om du lever i 100 år så vill jag leva i 100 år minus en dag så jag aldrig blir tvungen att leva utan dig.

Mannen kan nöja sig med att ha något att leva för, kvinnan däremot måste ha någon att leva för.

För att leva lycklig med en man måste man ha mycket förståelse för honom och älska honom lite grand. För att leva lyckligt med en kvinna måste man älska henne mycket och försöka låta bli att förstå henne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0