Tisdag - lugnt & skönt

Dagis dag idag äntligen! Alla kom iväg utan några som helt tråkigheter :-) Så skönt att det inte besämde sig att hålla i sig från igår. Det var inte alls en rolig dag igår :-(

Tror nog att det redan började i förrigår med att bil fan inte ville starta efter hjälpt moster Ema med hennes hyllor. Vi hade inte stått mer än 7 minuter max. Vrider om nycken och bilen är sten död! Inte ens ett sånt där ljud som brukar låta när bilen kömpar för att kicka igång. NOPE INGET ALLS! Pappa kom och vi starade med kablar. Smm tur så har jag alltid pappa som är tillgänglig när som och han hittar överallt. Han är alltid snabbast på plats med!

Tror att min irritation redan då började och fortsatte till igår. Och är jag irriterad eller bara inte riktigt tpp topp så känner barnen av det och blir även dem påverkade.

Veckan som va gick även en vän - mycket känd kille inom fotbollen bort också. Som även det satte sina spår här hemma. Livet får man inte ta för givet! Han blev bara 34 år gammal. Sjukdommar fråga inte efter ålder. R.I.P Peter C.

Här hemma råder det nu lugn :-) Lillen sover i gungan. Det ända ljudet som hörs just nu är från den.

Funderat färdigt tror jag vad det gäller att byta onsdagen till måndag för pojkarnas del på dagis. Tänkte att
vi kan ha en dag utan lillan som vi går på öppnis varannan vecka och varannan fsk bio med Kattis och henne pojkar :-) Åhhh så får jag en dag (mån) med bara lilla & lillen hemma :-)

VAD TROR NI OM DET? Lite uppdelat blir väl bra. Alla får lite mer tid och så blir det lite annat som händer med!

Veckorna skulle då se ut ungefär så här :

Måndag - Pojkarna lämnas på dagis kl. 09.00. (deda lämnar) På så sätt får jag lite mer tid på mig att klura på vad vi andra ska göra under dem 5 timmarna som vi har själva :-) En lång promenad, lek i parken, mata ankorna, åka pulka när snön kommit, gå på stan, fika eller annat skoj! Kanske till och med bara vara hemma och mysa!

Tisdag - Pojkarna + lillan lämnas på dagis kl. 09.00. Lillen och jag hemma 09.05. 5 timmar att göra vad som helst!

Onsdag - Lillan lämnas på dagis kl 09.00. Jag tar med mig de tre musketörerna till öppna fsk/fsk bion.

Torsdag - Pojkarna + lillan lämnas kl.09.00. 5 timmar med min lilla prins :-)

Fredag - Då är vi alla lediga, inge dagis - inget jobb! INGENTING!!!

Lördag & Söndag är det helg......





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0