Mys onsdag

Fixade Chai-latte till mig och moster Ema. Så det är inte coffe som kopparna säger :-) Klickar ni på bilden kommer ni vidare till hennes blogg :-)



Det här är det absolut godaste teet enligt mig nu.


Lite bus med pappa ;-)


Fruktstunden har blivit ett måste innan läggdags för mig. Idag fick det bli dessa, som fyllde magen till max.


Dagen började bra! Med att det verkade som att Deda tog till sig av Colins tal om varför de inte fick ta godis från honom mer. Han är så stor min Colinho. Han berörde mig till tårar till och med. Han förklarade för deda vad som skulle hända om de åt gods innan maten. Om hur de inte skulle växa, bli stora, smarta, duktiga i skloan när de blev stora och att de inte skulle kunna ta hand om deda när han behöver det!

Något har vi lyckats med verkar det som!

Nu hoppas jag att han håller vid det att han inte ger dem mer. Så jag slipper dra till med drastiska åtgärder. Jag sa inget mer tyckte Colin och Damian framförde det så bra. Så jag skippade att tala om för honom om att han faktisk även lär dem att undanhålla och ljuga. Men det kommer jag slinka in någon gång som en lite påminelse om att det är godis förbud från honom.

Lille mannen och jag sov middag ett tag.

Jag hämtade lillan sedan.

Det blev frukt mellis för barnen.

Sid kom hem.

Ema kom strax efter.

Fikat, busat, kollat på film, ätit, myst, nattat och nu här.......

Starx hångla med kudden och täcket ;-)


Kommentarer
Postat av: FinaFrun

Nä vad kul - exakt sådana koppar har jag med + att jag gör mitt chai med samma märke!

2010-10-28 @ 09:29:48
URL: http://blogg.amelia.se/finafrun
Postat av: ia

Åh vasd gott det ser ut! Välkommen till bloggvärlden. :) Jag har lagt till dig i min länklista, hoppas att det är ok!

Kram ia

2010-10-28 @ 11:43:44
URL: http://irin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0