Kanon dag

Sa ju att jag skulle återkomma med vad som fick följa med i kassen från City Gross igår. Tyvärr så insåg jag att jag inte hade koll alls i förrmiddags. Herr S och stora D gick igång med skanern :-) Hann inte med riktigt! Kommer inte på att jag såg mer än corn flakes, russin och vindruvor. Men någon gång under shopping rundan så måste varm korven och korrv brödet åkt ner.....

Morgonen vart lugn och alldeles underbar med alla mina små innan det bar av mot dagis :-) En sådan där morgon då allt bara klaffar. Inga tråkiga, ledsna eller tjuriga miner från någon. Slapp till och med upprepa mig allt för många gånger. Vilket hör till ovanligheterna. Brukar ju känna mig som en tjat kärring som bara gnäller och gnäller hela tiden många gånger. Men det hör till med småbarn :-)

Var iväg på en tänkt fika med underbara J & S. Kom till Å´hlens, tänkte att här blir det ju perfekt. Många mammor som brukar komma hit, mysigt och god fika/luncher för inte allt för stor peng. Men öhhhhhh???? Vart sjutton är fiket som alltid varit där???

Insåg att det bommat igen så vi gick vidare.

Kunde inget annat än skratta när vi såg att även det andra stället var igen bommat :-) Det var ett tag sedan någon av oss var nere på stan i syftet att fika med vagn :-) Överallt bygger dem om, affärerna flyttar till höger och vänster! Så vi hade ingen koll alls.... Snart insåg vi att vi eventuellet skulle få ta fika imorgon istället för tiden gick åt att leta fik. men vi traskade på till ett tredje ställe. Men det var vi inte nöjda med. Utbudet på varmrätter var nästan noll. Och vi hade gått oss hungriga!

Då båda jag och J älskar donken så fanns det ingen tvekan om att gå dit istället. Smakar alltid lika gott! Fick skåda något mycket udda där - berättar imorgon om det.

Vi hade dock tur med vädret. Det små duggade bara sista biten på vägen hem :-) Kyligt och blåsigt men inte super farligt. De små sov så gott i vagnarna nästan hela tiden.

Hann presic hem och klä av mig så hörde jag hissen. Trodde det var killarna och Deda som var lite tidiga så jag öppnade dörren och där stod...........min mamma :-)

Så jag lämnade henne med lillen och gick iväg för att hämta lillan! Det är första gången hon har varit ensam med någon av barnen överhuvudtaget. Men fler tillfällen kommer hoppas vi alla :-)

Det blev en massa chitt chattande :-) Mamma & Jag :-) Fruktstund för barnen :-)

Han fixa med lite tvätt, plock och sedan var det kvällen......Dagarna bara flyger iväg!

Nu sitter jag här och det är även för mig dags för frukt sund :-)


SMILE, SMILE, SMILE för det är gott med frukt!


Kommentarer
Postat av: curlingmamman

Härligt med sådana mornar när allt bara klaffar..kram

2010-10-20 @ 20:40:15
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: curlingmamman

Branka,jag är alltid pigg på morgonen..mina killar är 3,7 och 9!

2010-10-20 @ 21:29:16
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Postat av: Nadja

Visst är det. =) grattis till länkning. =)

2010-10-20 @ 22:21:40
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0