16 timmar

Kan nu inte hålla mig mer....Det har gått 16 timmar sedan jag sa att det ev skulle vara helt tyst under helgen här men jag kan bara inte låta bli att komma med ett litet inlägg i alla fall.

Natten har varit lite si så där då jag har fått gå extra gånger upp och ner till köket. Lillen han växer så det knakar och i samma tackt så bråkar vi och kan inte riktigt hitta rätt amnings possition. Utan han ligger och tuttar helt tokigt, blir arg då det inte riktigt heller rinner till ordentligt eller så kommer det för mycket på en gång och han sätter i halsen. Och varje gång han satt i halsen så visar han att han är en riktig Ssempala :-) Hahahahh! Ni som känner dem väl vet vad jag menar..... Han vill springa efter upplivnings hjälp, han tror att han är döende typ. JAg får nästa spel på honom då han blir sådan. Istället för att bara ta det lugnt och sansa sig så blir han hysteriks och gör det bara värre än vad det är. Lilla vännen har bara satt lite mjölk i halsen! Okey om det var första gången och han inte visste att det här fixar mamma och jag. Mamma är här och tar hand om mig. Nej,nej run baby run :-)

Detta har även lett till små,små härliga sår som gör jävulskt ont. Så jag bestämmde mig för att pumpa istället. Så det är därför jag fått springa upp och ner flera gånger. Måste pumpa innan det är mat dags, ställa det i kylen tills dess och sedan ner, hämta & värma lite. Måste ligga steget före honom annars så får vi höra hur bra stämband han har :-)

Det har funkat bra i alla fall! Lite segare än vanligt var jag i morse men det fick jag ta ige. Gick upp och hade lite mys stund bara jag och Don. Somnade till en stund. Vet inte alls hur läng jag sov men det räckt verkligen. Jag vart så utvilad att jag bad om att se en film med älsklingen medan lillan & lillen sov middag igen. Grabbarna ville även de se våran film :-)

Så kröp upp i soffan hos älsklingen som verkar vara lite febrig och kollade på en kanon film :-)

Nu blir det till att plocka upp lillan, mata lillen snart igen och även vi andra ska stoppa i oss något........

SEDAN SKA DET FORTSÄTTAS ATT NJUTAS IHOP!!!!

Kommentarer
Postat av: ardiana

svar: jag har bara spelat en gång hinner inte ens vila ut mig. Tårtan var god la i frysta hallon men dock ej frysta istället för bara sylt så tårtan blev inte så jätte söt utan fick perfekt smak. :P

Jag älskar ju att laga mat å baka och utbildar mig så ska nog gå att ordna ;)



när jag läser din blogg så tänker jag på min framtid med barn om jag kommer orka med allt. Jag älskar barn och vill gärna ha men det krävs mycket energi asså vet inte om jag har det :P hahaha

pussa alla sötnosar från mig

2010-10-16 @ 14:15:24
URL: http://ardiana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0