Tankar Frågor Svar

Ska nu verkligen ge mig in i mig själv och söka, rota och vända in och ut på allt som finns innom mig.
Jag börjar med att svara mig själv på 13 frågor om glädje, mål och mening. Vissa kanske kommer att känna igen dessa frågor, de kommer från "tankeverktyg". Jag kommer använda mig av denna bok som hjälpmedel att komma mig själ närmare :-)

* Vad ser jag fram emot när jag vaknar på morgonen?

* Vad väcker min entusiasm?

* Vad vill jag ägna mig åt i framöver?

* Har jag resuser som inte tas i bruk?

* Vill jag något mer medan det finns tid?

* Vad skulle jag göra om jag visste att jag bara hade ett år kvar att leva?

* Vad bör förendras och vad är jag nöjd med?

* Vilka förändringar skulle jag vilja göra i mitt liv om jag hade så mycket pengar att jag inte längre behövde jobba?

* Vad är livsviktigt för mig och vad kan jag lika gärna vara utan?

* Vad skulle jag svara en ung människa som frågar vilka tre saker i mitt liv som jag är mest stolt över?

* Vad skulle jag säga om jag fick tre minuter av bästa sändninstid i tv till mitt förfogande?

* Är det något jag funderat på att göra men hittils låtit bli?

* Vad är mitt nästa steg?

Dessa frågor kommer jag att besvara lite då och då. Detta gör jag endast för mig själv. Men ni kommer att få ta del av alla mina tankar. Ni är varmt välkommna med egna frågor till mig! Jag gör detta för att jag ska komma i närmare kontakt med mig själv. Som människa utvecklas vi hela tiden och förändras. Tyvärr så blir man inte bara bättre, ibland backar man sig själv flera steg i livet utan att ens veta om det. Jag vill hålla mig själv medveten om vart jag har mig själv. Detta kommer inta att vara en enkel uppgift för mig men väldigt spännande att få upptäcka allt som ligger under ytan och rör sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0