Har jag resuser som inte tas i bruk?

Det har väl alla, tror inte jag är ensam om det. Jag som de flesta lever inte fullt ut. Rädda för vad andra ska tycka och tänka. Har man dessutom en smula nedsatt självkänsla så vågar man inte alltid göra allt man skulle vilja och kan. Jag har många bra resurser som jag aldrig visar. Jag har tillgång till en massa kunskap, skulle kunna driva olika typer av projekt för alla möjliga åldrar med olika syften. Energin och tiden har jag egentligen fast det oftast är den jag skyller på att jag inte har.

Tiden, energin, kunskapen finns och det är inte alltid det krävs pengar som en resurs för att åstakomman stora dåd med.

Jag ser alltid till att veta vad som färväntas av mig och krävs, för att jag sedan ska höja ribban ännu högre och piska på mig själv. Men utan krav och förväntningar utifrån blir jag lite som en soffpotatis. Bryr mig inte, orkar inte, struntar i osv.

Jag måste ha krav på mig från andra, ställer sällan egna krav på mig själv. Vilket jag måste börja göra. Kan inte vänta på andra hela tiden.

Ska börja ta vara på min kunskap på ett sätt till att börja med efter nyår! Fler ska få möjlighet att lära utav mig. Kommer att återkomma till det längre fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0