Söndagar ska man verkligen ta vara på.

Då var det söndag och vi var uppe alldeles för länge. Vi lade oss runt 04.00-04.30. Såg det mesta av invigningen av VM i alla fall, som gick i repris under natten. Hann knappa in några inlägg under tiden också.
När vi väl bestämmde oss för att vi var tvugna att sova en stund innan barnen vaknar så var jag hungrig som en varg. Slängde i mig lite av den super goda friterade potatisen som vi hade till kvällsmat. Sedan bar det av till sängen. Tror klockan var mellan 10-11 när killarna vaknade så det var bara att stiga upp strax efter dem. Sid var ner först och gav dem frukost som de fick äta själva. Det gjorde dem bra idag faktisk! De skötte sig, inge trams eller så. De åt upp allt och var redo att bege sig ut och leka. Trots regn så bestämmde vi oss att vi skulle ta oss ut en stund  och rafta busfröna. När vi väl var färdiga allihop så kom ett litet uppehåll så vi packade iväg oss och åkte upp till Stadsparken. Väl där så kom jag på att det var någon speciell tillställning "kollifejs" tror jag de kallades. Alldeles för mycket folk! Vi var inte inställda på det så vi åkte en runda runt parkeringarna och bestämmde oss för att åka vidare till Råslätt istället. KOm inte så långt utan det blev Friadalen. Riktigt fint har de blivit där och killarna hade super kul. Syd bara att vi skulle vara hemma till 15 redan. V-serien var på schemat och sedan Serbien-Ghana. Under tiden som mina älsklinga kikade på V så fixade jag en kall pasta sallad med kyckling, tomat, gurka och en massa dressing till. Måste ju ladda inför matchen som jag hade svårt att besämma mig för vilket land jag höll på. Det fick bli Sebien i matchen men Ghana i VM. Hmmmm hur menar jag då? Jo att jag ville se Serbien vinna matchen men att jag vill att Ghana ska ta hem VM GULDET. Av de två lagen i alla fall så var det så jag fick bestämma mig för att jag tycker. Sedan får vi se hur det ändras under spelens gång. Jag har inte ett land jag just tycker absolut måste vinna. Bara det är ett Afrikanskt. Tyvärr orkade jag inte se andra halv lek utan gosade ner mig hos Sid i soffan och somnade som ett litet lamm. Lika bra att passa på då barnen sover middag allihop dem med. Tydligen så tabbade sig Serberna och Ghana fick straff som avgjorde matchen. Inget jag kommer sörja direkt, det är bara fotboll. Turneringen fortsätter!!!
Nu sitter vi här nästan allihop i alla fall, lillan sover fortfarande. Ska ta och göra killarna sällskap och hälla upp en portion eller två av den goda pasta salladen som vi åt av tidigare också.

Bara åhhh fortsätta njuta av söndagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0