Åååhhhh sådan jävla dag igen med FK



Jag blir vansinnig på Försäkringskassan-ännu en gång har de tabbat sig och betalat ut alldeles för lite till mig. Plus att det inte har betalat ut någonting alls till Sidney. Har idag suttit och försökt komma fram till dem och få ordning på det hela sedan lunch tiden. Först ringen man och det är för många som ringer till de just nu så  man får återkomma senare, andra gången då placeras vi i kön för att de ska ringa upp när det blir våran tur. De ringer upp och jaaaa då får sidney nummret till sin handläggare som skulle kolla på hans del av det hela. Ringer till henne men hon hade just gått på lunch så han fick åter igen ringa efter lunchen. Under tiden passar jag på att även jag ringa så jag kan få hjälp med att reda ut "SKiten" de skapat med min utbetalning. Jag ringer ett antal gånger utan att ens bli placerad i vanlig kö eller i kö för att de ska ringa upp mig.

 Klockar tickar på o är runt 14-15 någon gång då jag äntligen kommer fram till att pli placerad i kö för att de ska ringa upp mig. Det var då över 400 i kö, beräknats ta ungefär 35 minuter. Fine- jag kom ju fram i alla fall och fick vänta till de ringde upp. Det var en kvinnlig handläggare som ringde upp mig och jag hann förklara för henne vad som blivit galet och att det nu inte är första gången och att vi måste ha det fixat redan förra veckan egentligen.

Jag fattar inte att det ska vara så svårt att fatta att de har med männinskor och våra levebröd att göra. I vilket fall så var det endast så långt vi kom och hon sa att det måste de åtgärda på något sätt. Sen skulle jag dröja lite. Det gjorde jag, jag vänta, vänta och vänta. Jag vet inte om hon/de kan höra en när de lagt en på dröj typ. Jag/vi hör ju inte dem, men man kan höra att man fortfarande är uppkopplad. Efter en väntan som kändes som jag väntat i all evighet så kopplade hon bort mig!

 KAN NI FATTA!!!!! HON KOPPLADE BORT MIG!

Hela dagen bort slösad på att komma fram först och sedan bara bli bort kopplad så där utan någon som helst överrenskommelse om hur de kommer göra åt saken eller bekräftelse ens på att hon verkligen skulle ta sig fan få att se till att det verkligen betalar ut och ser till att det blir rätt en gång för alla.

 NEJ, NEJ!! Inget alls! Jag avvaktade en stund efter det och lugnade ner mig, för efter allt det så kan jag minst sagt säga att jag var vansinnig ihop med mina egna spöken och gravid spöken. Så vad jag hade sagt eller gjort vet jag inte om jag hade haft fel person framför mig.

 GAHHHHHHHH!!!!!!!!

Ringde åter igen för att ställa mig i kön då hon inte ringde upp på nytt. Antagligen i hopp om att jag skulle låta det bara vara typ. Vad tror de egentligen? Mitt nummer hade hon ju, så det kan inte ha varit ett problem på något vis att bara ringa upp igen och be om ursäkt för att jag av misstag blivit bortkopplad. Tror ni jag kom fram snabbt, smidigt typ direkt? NOPE, det gjorde jag inte. Så återigen var vi tvugna att ringa och ringa tills det att vi blir slällda i kö. Var det kortare kö denna gången? NOPE - 400 och några till på 90 handläggare........

Så ytterliggare en halvtimme senare hade vi inte fått någe svar. När det väl var våran tur så fick Sidney ta och prata med de. Jag kunde inte hålla mig lugn riktigt. Han pratar med de och efter många om och med efter att ha förklarat vad saken gällde och att han ville tala med ansvarig chef så fick han nummret till en Ann som skulle vara chef för den avdlningen som hade han om just de frågorna.

När han ringer henne så fattar vi snart att han fått helt fel person att prata med eller rätt person men som inte hade att göra med rätt frågor. Hon var chef för avdelningen för sjukpenning :-/ Hallllllååå, jag har föräldrarpenning! Men hon var i alla fall hjälpsamm och förstod att det verkligen var viktigt. Hon tog reda på vem som var ansvarig för fall som mitt och kollade så att peronen var på plats och ringde upp oss återigen och gav oss personens direkt nummer :-)

Sidney fick även sköta det samtalet. Tur var det för den snubben han pratade med skulle öronen trillat av på och hjärjat hade hamnat i ögonloberna om han hade fått prata med mig. Han sa inte mycket mer än att det ska vi kika på som om att det kunde vänta tills nästa år typ. aAn kollade inte ens i sin dator och försökte se vad det var som de kund göra eller något alls. Utan bara tagit mitt person nummer och skriviit upp det och aaaaaa men någon ska kika på det sen. Och han skulle vara ansvarig/chef i just de frågorna om Fp och utbetalningar. Den lilla hjälp han sedan kunde komma fram till mer konkret var att de har 48 timmar på sig att kolla på det och återkomma till mig. 

Hur jävla svårt ska det vara att stå för sina fel????
Okey om det vart fel första gången, men de har krånglat och felat sedan i februari/mars varje månad nu. Då jag har fått ett X antal tusenlappar för lite. Så denna gången var det ju inte nog med att de betalar ut för lite till mig - dem betalar inte ut något till Sidney heller. Sidneys blankett om att han ska ta ut hel Fp för Damian från 1 juni till sista juli har de hanterat som att han har anmält vård av barn och ansökt om tillfällig Fp. Och självklart måste ju sådant undersökas noggrat. Om så vart fallet ja, det förrstår jag men så är det ju inte. Och hur ofta vet man att ens barn kommer vara sjukt i framtiden? Brukar tom vara svårt att säga bara de är förkylda redan eller har kräksjukan, när man tror att de kommer var åter till dagis tex.

Nu  är det bara att vänta och hoppas de fixar till deras fel och att allt finns inne på vårat konto senast onsdag. Så att vi kan betala våran hyra och resterande av räkningar utan att behöva höra av oss till alla och förklara situationen med FK och att de har strulat till det riktigt rejält. Så att det kommer att dröja ett par dagar innan vi kan betala. Hatar att de inte kan fatta vad de ställer till med och att de inte bara tar och fixar till det direkt.

Jag som kan gå i taket för mycket mindre så jag förstår verkligen personer som har haft att göra med de på FK under liknande situationer eller till och med änn jobbigare sits än vi kanske att de faktisk tom men hotat att ta till med våld och värre hot. Man har ju hört hur de på FK får ta emot fler person hot och hur de blivit bomb hotade fler gånger än någon annan myndighet eller person. 

Hela dagen gick åt Fk :-/ Nu så tar vi det lugnt och försöker koppla bort tankarna på det.
Ska försöka njuta utav kvällen nu med de underbara små som springer runt och tjuter som vovvozeloran gör på tven:-) Kanske tom orka ta oss ut o ta en preomenad eller rasta dem i någon kul park. Då de har varit tvugna att bara vara på rummet mestadelen av dagen och leka där inne medan vi varit i telefon.

Ett par sista ord om FK - PRIVATISERA HELA FÖRSÄKRINGSKASSAN!!! Konkuransen skulle göra gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0