Fredag...........

Japp fredag men inget planerat som vanligt :-/
Vad har vi gjort då? Hmmm, inget vaknat, ätit, ätit, sovit, ätit och nu sitter vi allihop i vardagsrummet.
Det är Madagaskar 2 tror jag på Canal+HD som resten tittar på medan jag sitter här och knappar.

Snart ska väl kidsen sova, äver jag kommer lägga mig tidigt.
Jag får inte nog med sömn helt enkelt, kan sova hela dagen, mer eller mindre. Bara vakna för att äta, dricka och ev toalett besök. Men hur gärna jag hade gjort så, så kan jag inte det. Jag har 3 barn som jag måste se om.

Just nu är jag inte en bra mamma känner jag, inge bra alls i ju för sig. Jag bara går och tjurar, är arg och har ångets över allt. Sen fär jag ångst över att jag har ångest typ. Ett jäkla liv jag har alltså. Inget känns kul längre. Jag är glad över allt jag har och så men den där riktiga känslan av lycka finner sig inte.

En kompis som jag lärt känna på jobbet hörde av sig. (du vet vem du är K) Hon hade tydligen läst min blogg och ville gratta och kolla hur det var med mig. Det lilla gjorde så mycket! TACK! Vet nu att du läser någon gång i alla fall så förhoppningsvis ser du det här också.

Det är inte alltid lätt att visa hur mycket man uppskattar de minsta sakerna i livet. Ibland så räcker det lång att bara någon hör hur det är med en egentligen!

Visst har jag alltid min "lilla" Ema alltid och det är skönt. Ibland har ett litet sms från henne hjälpt mig genom dagen.

Disney har funnits till också nu ett par gånger då hon har tagit med sig grabbarna så jag kunnat andas ut lite.

Men för att inte glömma nämna det så gör jag det nu- Lillan har nu 2 vassa skaker i munnen som inte riktigt syns än men känns gör dem. Hon bara växer och växer. Hon är närmar 70 lång nu och väger 7705 tror jag det var exakt när vi var på Bvc för en vecka sen. Hon är glad lite lugn tjej som sällan gråter. Hon kan dock skrika när det är något som hon inte tycker är i sin ordnig.  Som till exempel om vi eller någon av oss äter något så är det inte okey om hon inte får hon med. Då kan jag lugnt påstå att hon minst sagt skäller på en tills inte hon får hon med. Hon vill ha allt. Hon är ett mat vrak :-) Men jag älskar när mina barn äter. Gillar inte att behöva tjata på de att de ska äta. Men det går alltid i perioder. Vissa måltider behöver jag inte säga ett knyst men vissa känns det som att jag bara skulle vilja trycka i dem maten efter att fått tjata en miljon gånger.

Både Colin Och Damian kunde äta hela tiden ett tag när de var som Donna, men det syn inte nu på dem alls.


LÄNGTAR SÅ TILL SOMMAR OCH SOL NU!

Längtar som sagt efter värmen  nu och få slippa alla dessa kläder som jag måste ta på killarna när dem  ska till dagis. Det är ett helt projekt att få på och av allt på morgonen.

Tänker på vad skönt det ska bli att bara kunna vakna, duscha dem och sätta på dem ett par shorts och en t-shirt och vara klara för att gå efter lite i magen:-)

Jag kommer kanske inte tycka om det själv så jätte mycket då jag tyckte att det var jätte jobbigt att gå gravid  tom hela maj hela 2 ggr och med Donna så blev det ju hela juni oxå. Hade hur svårt som helst att sova om nätterna för att det var för varmt. Och nu så blir det väl ända fram till Aug-sept. Vet inte riktigt än när BF kommer att bli..........Men sommare ut verkar det som i alla fall. Men skönt ska det bli i alla fall med sommar. Även slippa alla förkylningar. Killarna var hemma förra vecka för att det var febriga+förkylda. Verkar som att De verkar vara på gång att bryta ut igen efter bara en vecka på dagis. Är så tröttsamt!

Jag får återkommea med det när jag fårr tummarna ur och ta mig till apotekte och inhandla ett digitalt test :-)



Ska ta mig något att dricka sen får jag se vad det blir av mig. (Alkohol fritt)


Kommentarer
Postat av: Ema

Volim te!

2010-02-10 @ 13:25:37
URL: http://bodacious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0