Ensam hemma, nästan i alla fall...

Disney kom och tog med sig grabbarna ut och lillan sover. Jätte skönt att bara vara. Visst är det så dagarna då grabbarna är på dagis också men då måste vi upp tididgt och jag måste duscha killarna, fixa de, fixa frukost osv inom viss tid. Tidigt på morgonen.

Idag gick vi up runt nio tiden, tog det lite lugnt fixa frukost och fortsatte ta det lugnt bara.
Det ända jag gjort är att ta ut disken och diskat ur de som fanns i vasken. Annars inget, eller jo om det nu räknas då.....jag tog ut kyckling klubborna och marinerade de så att jag bara kan slänga in de i ugnen sen.

Kokade lite fattig soppa som jag kalla der till mig så jag kunde stilla den eviga hungern :-)
Fattig soppa=grönask buljon, hönsbuljong och sopp pasta. Lade till lite peppar med.
Enkelt,snabbt, gott och stillar väl hungern i en timme i alla fall.

Funderar på att ta upp träningen igen trots mitt tillstånd. Måste ju inte hoppa och ge gärnet utan mest för att komma ut o röra mig lite. Ska höra med Jelena om hon skulle kunna tänka sig att göra mig sällskap då hon också väntar. Vill helst inte gå själv känns lite konstigt att stå där på gymet med en kula :-/ men e vi två så har vi varandra i alla fall. Jag har i ju för sig inte tränat alls med de andra kidsenn i magen heller så det blir något helt nytt för mig. Kanske slipper bli ett jätte fetto som innan då. Jag har ju mitt friskis kort annars bara förgäves. Lite tråkigt att bara ha det och inte använda det alls. Kanske kan prata med personalen om vilka pass de tycker man kan gå på och lite så. Gymet e ju inga konstigheter tycker jag inte. Där e det bara att köra på som vanligt men lugnare. Där har jag ånda alltid bara kört uppvärming på löpbandet (favorit) och sedan tagit armar, axlar och rygg i stort sett och det kan jag ju fortsätta med nu med.

Får se bara när mina spöken släpper iväg mig :-/ Eller JAG verkligen tvingar ming själv att våga göra något istället för att bara sitta hemma.

Jag faller så lätt ner i jätte gropar och orkar inte dra mig upp från dem. USCH!!!!
Skulle behöva någon som kom och tog med mig också. Någon sominte ger sig mot min starka vilja eller illvilja kanske jag ska säga istället. Jag är så anti allt innan jag väl gjort det. Och jag är en svår jävel att övertala.

Men det är inte någon annans plikt att få mig att må bra, det är jag själv som måste ta tag i det hela.
Kanske om jag lovar mig själv att jag ska göra en viss sak och skriver det här så kanske jag till och med faktisk får tummarna ur.

Frågan är bara vad jag ska börja med och när jag ska göra det. Hmmmmmm kanske ikväll redan när Sid kommer hem så kanske jag borde ta o kila iväg en stund till friskis och efter det handla lite.

Jag är sugen på mina kanel bullar med mandel på, mmmmmmmmmmmmmm. Kanske ska ta mig tid och baka imorgon när killarna är på dagis.

Då har jag redan 2 saker jag ska göra då, nej tom 3. Friskis, handla och baka.

Då så jag lovar mig själv att gå till friskis när Sid kommit hem och sedan gå och handla lite.
Imorgon lovar jag att jag ska baka bullar :-)

Nu ska jag upp till min lilla tös som vaknade presic och se vad vi kan hitta på innan killarna kommer hem med Disney. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0