Veckan som varit.....


Har inte haft tid att skriva alls, fast jag haft datorn på flera gånger. Har varit att leta på blocket efter lite baby prylar. Varför köpa allt nytt när det finns dem som säljer nästintill nytt precis som jag har gjort tidigare. Tycker det är kul när jag kan gör någon glad att de könner att de fyndat. Och upptäckte själv att det finns en fler utav mig. Hittat bla en spjällsäng som vi ska kika på idag, kommer nog köpa de. Behöver egentligen inte ens titta på den mer. Har sett foton på den. Ser helt ny ut och det medföljer lika fin madrass, bäddmadrass och spjällskydd till för knappt någon peng alls. Kan väl säga att jag sklle inte ens kunna köpa madrass och bäddmadrass till vaggan som jag tänkte att vi skulle ha de första månaderna i alla fall för lika lite ens. Så vi ska åka och hämta den lite senare idag :-)

Sen så har vi hittat på massor med kul jag och barnen under dagarna då Sid har jobbat.

I måndags blev det en mysig slappar dag bara visseligen. Sen så i tisdags som jag tidigare skrev så var vi i Friadalen och träffade mormor. I onsdags när vi tog oss ut precis genom ytterdörren så började det små regna så fick ändra planerna som var att leka i kålgårdsparken till att bara ta en lite promenad runt kvarteret åtmonstonde. När vi precis kom till busshållsplatsen vid Ed så började det ösregna och bussen kom just i samma sekund. Så istället för att skynda oss hem för att slippa bli genomblöta så hoppade vi på bussen som tog oss till A6. Massa bus och lek blev det i ett par timmar. Träffade mormor en stund också. Av en slump så tog hon en sväng förbi just vid lekplatsen. Hon hade varit på Apoteket och skulle kika runt lite och behövde gå på toaletten så det var då hon såg oss där. Satt och tjata lite. Sedan bar det av hem då lillan behövde sova middag. Hon kan verkligen inte bara ge sig i vagnen eller när vi är ute någonstans och somna en stund. Utan hon håller sig vaken som att det handlar om liv och död om hon skulle missa något kul. När vi kom hem kom Ema förbi oss och gjorde oss sällskap. Var och handla jag och hon på kvällen lite. Med oss hade vi lillan. Lilla terroristen - UNDERBAR sådan :-) Blev lite mer som hamnade i kassen som vanligt. SKulle bara köpa lingonsylt till fläskpannkakan som jag skulle slänga ihop åt oss allihop. Men det blev att jag fick med mig till mat som jag blev sugen på att göra dagen efter. Plus kräftor till mig och sid som vi skulle gotta oss med någon kväll under helgen. Med lite tillbehör till med :-) Hem fixa med maten och som vanligt så blev det en riktigt sen kväll för oss allihop. Även Sid som inte riktigt kommit in i jobb tiderna.

Igår var vi bara hemma. Men fick massor gjort, även barnen var sysselsatta. Killarna fick leka med grannflickan en stund ute på gång-altanen. Lillan underhöll mig med sitt underbara humör. Hon kan inte sluta gå nu, hon går från rum till rum och kommer och vill att man ska busa med henne-jaga henne. Och hon älskar att vara med när det lagas mat, vilkent jag gjorde under tiden då kidsen vart igång. Det blev en potatis - kassler gratäng, MUMMS!
Mormor kom även hon en stund. Hon hade fyllt paprikor till oss, MUMMS!
Hann med en massa chitt-chattande :-)

Hem kom Sid, strax efter Ema också. Hon skulle slänga in lite tvätt hos mig då hon satt länge igår hos oss och missade sin tvätt tid. Jag plocka lite och förberrede för att morsan-Sids mamma skulle komma och vara med barnen senare på kvällen. Jag planerade in och bokade lite mat och bio för bara mig och Sid. Utan att han hade en aning om det :-) Vid halv sex tiden kom Morsan hon med. Ema var kvar hon med och fixa med tvätten-även våran :-) Vi drog oss vid halv sju-sju tiden. Det blev en god plnkstek på Mästergudruns Källare. Mysigt Och svalt där nere. Hämtade ut bio biljetterna, hann med en liten sväng hem emellan. Mötte just Ema inne på gården. Hon skulle hemåt . Tanke var väl att bara kika in lite snabbt och ev besöka toalleten. Men han lägga lillan på de få minuterna vi var hemma. Inte för att det är något mer än att bara mys-kramas med hennelite, ge henne napp i handen och lägga ner henne i sängen. Sedan sover hon nästan med en gång. Iväg till bion som tog oss till drömmarnas land. Inception! Var mycket bra tycker jag. Fick mig att fundera lite om hur man själv hade agerat och så vidare om det hade varit möjligt det som pågick i drömmarnas drömmar :-) Hem strax innan midnatt, skjutsa hem Schoscho. Lite tv tittande sedan sängen.

Idag var det Mvc besök på schemat. Så klockan ringde vid 9 första gången för att påminna mig om det. Gick upp, ducsh och åt lite snabbt. Åkte dit. Idag fick jag träffa Hanna då Anna är på semester. Gick jätte bra! Vi prata lite först och hon tyckte jag såg oförskämt pigg ut :-) En komplimang även om det inte riktigt klingar som det :-)
Hon klämde och tryckte på den fina magen som hon sa att den va :-) Hon blev lite osäker på om det var en rumpa eller huvud hon kände på vänster sida av magen. Mätte gjorde hon också, lyssna på hjärtljuden osv. Allt var bra annars. Först tänkte hon om vi skulle boka in en lite tidigare tid än den jag redan fått av Anna. Just för att hon inte säkert kunde avgöra om det var rumpan eller ryggen hon kände. Men hon gjort ett snabb uljtraljud istället och kunde se tydligt att det var huvudet som låg neråt som det ska nu. Högt men rörligt precis som det var förra gången jag var hos Anna med. Men det är lite olika med olika Bm. Då hon inte följt mig på samma sätt som Anna kunde hon inte lika säkert säga att det var så utan ville försäkra sig. Så att jag skulle slippa en liten i Sätes ställning. Inget jag hann oroa mig över alls. Visste ju redan att den låg neråt :-)

Riktigt härligt väder har vi idag. Som jag sa till Sid när jag kom hem det är riktigt badsol väder idag. Men vi är rätt sega allihop idag så får se om det blir att hitta på något i eftermiddag istället. För just nu sover lillan, jag och Sid sitter vid varsin dator, och killarna är beodrade att bara ta det lugnt en stund. Mr. C är i rummet i sängen - lite små kinkig. Mr.D Sitter här i vardagsrummet med mig även han lite små putt :-)
Det är nog för att det varit fullt upp hela veckan. Dem vänjer sig snabbt vid att det ska hända saker hela tiden. Så när det inte gör det blir de lite mer rastlösa. Plus att de tar på krafterna en hel del även på deras. Barn vill väl aldrig bara ta det lugnt egentligen. Men det behövs det med!

Så nu ska det inte göras något fösr efter att vi tankat på med lite energi :-) Fast jag kanske hade velat passa på  och fånga solen.

Ikväll blir det nog i alla fall att gotta sig med kräftorna för mig och SId som jag köpte här om dagen. Om det inte blir att vi åker till några vänner som vi sagt att vi ska hur länge som helst nu. De hörde av sig i morse till Sid och undrade om vi skulle hitta på något antingen idag eller lördag tror jag det va.

Men nu ska jag kika lite på tv tror jag, kanske stoppa något i magen igen och så får vi se......

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaa ja alltid kul att gå till bm....höra hjärtljud och allt....



Måste ta och ses snart...så att de inte blir på bb...haha



Kram på dig vännen

2010-08-08 @ 15:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0