Köpt mig en ny Evrest vinter jacka idag :-)

Hehehehhe, jag inhandlaen ny initer jacka för endast 200kr. Super klipp tycker jag! :-) Chansade dock på storleken :-) stl 34, kunde inte nu i mitt tillstånd knäppa den :-/ Men det ska väl gå tills vintern kommit hoppas jag. Till och med Demon boy kommenterade det när jag provade den hemma igen. Hahhahaha! Mamma du kan inte stänga den för du är för tjock sa han till mig. Han är för underbar min stora kille. Nu ligger Missy på den och myser för fullt så till användning kommer den komma i vilket fal som. Om inte jag så kommer kisse katten få sig en riktig dun/fjäder bädd att gosa i. Det är hon värd gumman.

Annars har söndagen inte bidragit med så mycket nytta, bara slappat, ätit gott och så.....

Imorgon är det ny vecka med nya påhitt som väntar. Måste hitta på något att fylla dagarna med. Jaaaa, visst är det mest för barnens skull så de inte börjar klättra på väggarna av att bara sitta hemma hela tiden. Jag orkar inte riktigt sysellsätta de till fullo längre :-/ Lite tråkigt, men det är just då det är så bra att vi har nära till allt. Bara att hoppa på bussen så är vi på ett kul lek ställe inom 5 minuter. Och där behöver jag inte göra något för att undrehålla dem. Utan jag kopplar av och de leker av sig. Plus att vi slipper stök och bök hemma :-)
Dock skulle jag behöva städa lite imorgon innan vi hittar på något. Men får se hur vi gör.

Idag är det fulla 35 veckor sedan jag blev gravid :-) Måste ta lite nya mag bilder.Tror inte det är så stor skillnad sedan sist men något större borde den vara. Jag känner bara att den är stor och ivägen för det mesta nu. Inte nog med att jag är kort och kan känna att det tar i ryggen när jag diskar eller lagar mat vid spisen så måste jag stå minst en halv meter ifrån nu med eller stå på sidan för att överhuvudtagen nå till vasken/spisen.

Nu vi det här laget för ett år sedan trodde jag eller jag var helt säker på att lillan var på väg. Jag var ensam hemma, killarna på dagis och Sid på jobbet. Detta var under dagen visserligen men prescis som nu satt jag vid datorn och kände värsta värken någonsinn. Och den släppte inte på någon minut. Satt kvar en stund och fler värkar kom :-/ Ringde till och med Sid på jobbet och förvarnade honom att han eventuellet blir tvungen att komma hem tidigare, ringde även pappa som i sin tur skulle få hämta pojkarna från dagis. Men Sid han kom nästintill direkt, han plockade upp pojkarna också. Pappa kom så att han skulle vara med killarna om/när vi skulle in till förlossningen. Det kändes för mig som att det var flera timmar med värkar som gick innan de kom hem. Jag låg och försökte slappna av men det gick inte hade så jäkla ont och en massa konstiga rörelser i magen. De konstiga rörelserna var tarmarna som jobbade på som skutton fattade vi senare när världens kloak utbrott utpelades i det lilla privata rummet i hemmet :-) hahahhahaha
Som tur var det bara en riktigt dålig mage jag råkat ut för. Men jag var inte bara hundra på att lillan skulle komma just den dagen, fem veckor för tidigt. Så rädd jag var då, jag ville verkligen inte ha en bebis för tidigt. Men nu är det inte lika skrämmande. Bebben är ju fullt utvecklad, kanske bara något lite, liten. Tjockar till sig nu de sista veckorna bara. Skulle vara skönt att slippa gå med kulan nu men jag har inte bråttom. Jag väntar gärna i fem veckor till. Bara det är en liten frisk liten en :-) Jag ska nog klara mig fin, fint ändå :-)

Borde kanske ge mig av uppåt snart och hoppa i säng. Men ska nog ta mig ett av de små mint pillrena som Sid köpte igår mot halsbränna så jag slipper vakna av den anledningen i alla fall. Räcker med alla de gånger jag springer och tömmer blåsan. Men det gör jag till och med utan att veta om att jag gör det längre :-) Går som en sönmgångare till och från. Fortsätter sova som att jag aldrig ens väckts av den härliga tryckande känslan mot blåsan. Men med brännan är det mycket värre. Så ett eller två piller blir det innan jag tar mig upp + ett glas med C-vitamin till mina järn tabletter. Det hjäpte i alla fall under natten till idag........

Väntar bara på ett mail innan jag drar mig.........hoppas på snabbt svar :-)

Det är tydligen inte bara jag som är inne just nu och mailar folk som jag tror sover redan. Får svar från alla möjliga nu :-) Så kommer nog att bli kvar ett tag till. Hehehehehheh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0