Första inskolning & dagis dagen avklarad.

Japp, idag var vi uppe med tuppen :-) Klockan var ställde på 07.15 tror jag men både jag och grabbarna var uppe innan dess. Jag vaknade av Sids klocka första gången redan och slummrade liten stund till, till strax innan 7. Gick in och duscha direkt. Sid var just på väg ner då och jag hörde att pojkarna satt sig och kolla på tecknat så det var perfekt tamjing. Allt var som det varit innan inga konstigheter alla var med på noterna :-)

Deda kom och vi gjorde som så att han fick ta en lite promenad med lillan medan jag tog pojkarna och bilen bort för att lämna av de på deras fsk. Liten ledsen Colin bara men inget allvarligt, bara att det blev lite tokigt första dagen och att STORA pojken inte skulle vara på samma avdeling, inte ens hänga sina kläder i samma hall. Det blev lite sådär poppis av lille mannen. Men det kommer gå så bra så snart. Dem är fortfarande i samma byggnad med i varsinn ända :-)

Även med lillan vart det inga som helst konstigheter. Kom dit kikade runt tillsammans med Deda också. Sedan var vi kvar i drygt en timme. Lillan kommer inte ha några problem alls med att bli lämnad. Kunde redan idag ha gått iväg utan att hon hade brytt sig något märkvärdigt. Hon såg sig runt på egen hand efter kvart bara. Hon kikade inte ens efter om jag var kvar hon är så självständig gumman min! 

Väl hemma så blev det sängen för oss båda :-)

Jag ställde i alla fall min mobil på 13.15. JUST IN CASE...... 

Tänkte att jag skulle hinna röja undan lite i köket, damsuga och svabba med innan pojkarna kom hem. Deda hämtade dem idag :-) Så jag hoppa upp från sängen när larmet ringde och direkt ner till köket. Lillan sov vidare en bra stund till. Pojkarna kom hem, Sid hann hem till och med från jobbet. Strax efter det så kackla den lilla hönan som de kallade henne på dagiset :-) Nu springer hon fram och tillbaka mellan köket där jag sitter, vardagrummet där killarna och pappis sitter och spelar och så killarnas rum. Mig kommer hon till bara för att få sig en ny bit vattenmelon, hon tittar till grabbsen och så stökar hon till i rummet. Favorit sysslan för henne :-)

Känns som en riktigt lyckad dag!!!

Imorgon väntar nya äventyr..........:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0