Fler bebisar/barn?

Jag vill ha fler småttingar/vi vill ha fler småttingar :-) Det är så kul att vi båda vill ha fler barn. Vi är helt överrens om att 3 inte räcker för en stor familj :-) Vi pratar om det ofta men så kom jag till frågan när ska vi ha/försöka bli med barn igen då? Ingen av oss har något svar på det riktigt. Vill vi ha det ungefär lika tätt igen som Damian och Colin eller ska vi testa och vänta lite längre, i så fall hur länge? Hhmmmmm? Jag vet verkligen inte :-/ Får funder lite mer och pratas vid om det. Jag är lite mitt emellan hur vida jag saknar jobbet och hur länge jag vill vara hemma i sträck. Tänkte att jag eventuellt ska in och jobba lite redan i December. För det är så jag kom överrens med min chef. Min heltids tjänsteledighet är bara skriven till och med sista november. Vi skulle höras vid lite längre fram när det närmade sig och stämma av. Det är just den biten jag var inne på i mitt inlägg som försvann för mig igår, om hur viktigt det är att bara få komma ut lite. Jag har känt fler gånger att jag inte är mer än bara mamma. Inte för att det är dåligt men med det kommer lite osäkerhet om vad annat jag kan eller duger till. Det var lika fantastisk att bli mamma alla tre gångerna till ett nytt litet liv. Så det är inte den biten som jag är osäker på. Kanske självklart med tanke på att vi vill ha fler barn. Utan det blir mycket lite en själv man tänker på när man har småttingar. Speciellt den första tiden som mamma ledig upplever de flesta nog det så. Inte det att jag vill ha "egentid" att göra saker för mig själv utan göra saker för mig, tänka på mig och hur jag ska vara med min familj. Hur jag vill att vi ska ha det. Sånt som stärker mig som person så jag blir bättre mamma och fru :-)
Man kan aldrig bli för bra och man kan aldrig sluta utvecklas om man vill det!

Nu ska jag återgå till att vara mamma :-) Mina unerbara barn har vaknat allihop nu :-) Och sen blir det fotboll på tv med Sid :-) Chelsea spelar kl. 17.00 tror jag avsparken är........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0