Kan inte somna om!!!!

Så jäkla jobbigt kan inte somna om......
Colin vaknade och var jätte ledsen, Sidney hörde inte honom trots att han var där nere. Han hade somnat i soffan. Han skulle bara spela en stund och sen komma upp och lägga sig han också.
Jag hade just somnat ordentlig när lille mannen vaknade. Jag blev tvungen att gå ner till han.
Detta var runt midnatt ungefär och sen dess har jag legat i sängen och vridigt mig i 2 timmar, varit uppe på toa 2 gånger också :-( Men kan bara inte somna om!!

Idag (igår fredag) var det sista dagen för grabbarna på dagis egentligen men då dem var jätte trötta igår och smått hängiga av förkylning så "skolkade" vi. De fick sova vidare på morgonen istället för att dra upp dem och tvinga iväg dem till dagis i det tråkiga vädret också. Inte för att dem inte älskar att gå till dagis, det gör dem verkligen! Men dem behövde det verkligen.

Efter gårdagen så kommer jag inte att beröva dem på deras middags lur igen.
Kattis var här med sina 2 grabbar (kom vid 2). Så Damian och Colin hann inte sova middag. Deda hämtade dem som vanligt vid 12.30 och tills dem kom hem och så, varva ner lite, åt lite frukt osv. Gjorde att jag tyckte det inte var någon ide att lägga dem 20 min innan dem skulle komma. Så jag provade på att hoppa över tuppluren.

Som sagt det blev inte bra alls!!!

Colin ramlade ner från sin mat stol när vi satt och åt lite gibanice. Som tur tog kroppen emot stor del av fallet men han landade med ansiktet/huvudet i golvet också. Det tog en evighet känndes det som tills det att han började gråta-han tappade andan helt, stackarn. Jag blev minst sagt livrädd! Damian som satt brevid honom och såg honom falla blev det också. Kroppen blev helt paralyserad! Jag tog upp han men visste inte vad jag skulle göra. Inte första gången någon av dem ramlat och slagit sig lite mer men det är lika otäckt alltid! I chocken så skrek jag till och med på stackarn att han skulle lugna sig och andas :-( USCH!!!! Vad hemsk jag kände mig efter det. Men det var rädslan inom mig som kom ut. Och nej jag är inte den coola morsan! Tror inte det är någon som riktigt helt kan bevara lugnet i liknande situationer. Men vad vet jag vi är alla olika! 

Detta hände just pga att han inte fått sova middag så han var övertrött och motoriken sämre. Så hädan efter som  jag sa till deda ; ni bog da dode na vrata necu da otvoriv kad oni trebaju da spavaju! På svenska så betyder det- inte ens om gud kom ner så kommer jag inte att öppna då dem ska sova. 
Men jag trodde verkligen att dem skulle fixa det. Så det är mitt fel ingen annans överhuvudtaget. Jag borde ha vetat bättre. Men det gjorde jag inte, tur att han hade änglavakt.
Som jag tidigare även sagt.....

Det är lätt att vara efterklok!

Damian var jätte trött han med men han klarade sig. Efter att Colin slutat gråta så somnade han i min famn. Så vi gick och satte oss allihop i vardagsrummet och Damian valde en film vi skulle kolla på. Det var presic så Damian höll ögonen öppna. Men han piggnade till när Sid kom från jobbet runt 17.00. Likaså Colin vaknade till då. Ringde akuten för att höra vad de trodde och vad vi skulle tänka på. Sånt man glömmer lätt och sen vill man ju ha ett mer expert utlåtande också så. Vi kunde åka in med honom om vi kände att han inte var sig lik eller om han verkade må illa. Men inget sånt så vi åkte aldrig. Utan vi har varit mer uppmärksamma på de dem sa att vi skulle kolla efter. Inget som har visat sig hittills. 2 dyng efter skulle vi ha koll på det åtminstånde.
Han har varit helt "normal" sig själv så han kalarade sig bra.

Vad gjorde vi under dagen då (fredagen) Tog det lungt, åt frukost i över 1 timme, väckte Disney som sov över hos oss :-) Sen satt grabbarna med henne och kollade på film på hennes Mac :-) Hon skulle iväg redan vid 10.00 så när hon gick lade vi oss redan då direkt för att sova middag :-) sov i 2 och en halv timme ungefär sen kom tjejerna (Tina o Katta). Vi ät lite snabb lunch då jag också sov med grabbarna han jag inte göra annat än makaroner och köttbullar. Men det är också mat!!
Efter det så kom jag på att jag faktiskt hade satt upp tvätt tid mellan 12-16 så ner gick vi å´slängde in 2 maskiner där nere och 1 hemma. Nu är korgarna tomma i alla fall. Undertiden så fixa jag i ordning i klädkammaren. Strök alla stryk kläder som legat på hög i all evighet. Katta hjälpte mig, Tina gick iväg och träffa en kompis och grabbarna lekte runt och busade lite. Sidney kom och han gick...... han åkte iväg till Sandra och hjälpa henne med att foga tror jag det var.

Tiden rusade iväg även idag!

Men jag ge mig själv en klapp på axeln i alla fall! :-) Har varit riktigt duktig hela veckan! Fixat och donat hela tiden. Älskar att se resultatet nu. Synd bara att jag alltid kommer på att jag borde tagit före och efter bilder när jag redan är klar.  Men det har nig att göra med att jag inte har min kamera en hel del. Inte alls lika kul och ta med den andra eller mobilen. Ett evigt tjat om min kamera jag vet! :-) Sid är på mig om den ofta-att jag ska njuta av stunderna istället för att hela tiden försöka fånga allt på bild. Och jaaaa han har rätt!!! Det viktigaste är känslan och minnet som man bär med sig hela tiden och inte foton.
 
Foton bleknar med tiden men aldrig ett bra minne!

Men jag kommer inte sluta fota för det. Utan jag tycker det är kul med själva grejen att fota också inte bara att ha foton. Utan att fota är kul! Önskar bara att jag kunde lite mer om fotning, redigerning och sånt :-) Kommer kanske någon gång då jag har tid över eller så då jag kan ta en kurs i något sånt :-) Vore riktigt kul!

Men, men en dag i taget sen får vi se vad framtiden kommer med!

Och med detta så säger jag Natti Natt! Ska i alla fall försöka sova igen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0