En av er alla andra som bloggar nu :-)

Då har jag oxå skapat mig ett litet konto här då. Måste ju göra något under tiden när jag är helt ensam om dagarna o inte kan vila mer är jag redan gör.......

Som det ser ut just nu så går grabarna på dagis 08.30-12.30 o då antingen sover jag en stund lr försöker göra något effektivt. Om jag inte sovit medans grabbarna e på dagis så lägger vi oss allihop efter jag hämtat upp de.
Trots att det finns hur mycket som helst att göra så kan jag inte gör så mycket själv i alla fall.
Det är nu ca 5 veckor kvar tills bebisen kommer o jag är ganska stor o klumpig nu. Och för det mesta jätte seg fast jag vilar. Plus att jag i förrgår var helt säker på att bebisen skulle titta ut alldeles förtidigt vilket också gör att jag inte vågar anstränga mig allt för mycket.  Det är viktigt att bebisen får den tid som är kvar i magen så den hinner växa till sig riktigt. Tyvärr så får grabbarna bara gå 1 vecka till på dagis då det räknas som att jag är föreldrar ledig nu när jag e hemma på havandeskap. Får se hur det går de 3 veckorna som sedan återstår. Det kommer bli tufft!!!!
Kan ju inte bara vara hemma/inomhus med de i 3 veckor. Jag kommer bli tokig på de o de kommer defenetivt inte orka med det hela heller. Så alla som känner att de har tid över och vill leka lite e super välkomna och ta med de ut och hitta på något :-) De är så vana vid att det händer något hela tiden då de gått helt tid på dagis då även jag jobbat hel tid fram tills förra veckan. Så på så sätt är det bra att de får gå dessa 4 timmar i alla fall nu till sommarlovet börjar-lite ner trappning ungefär..........
Hade egentligen velat jobba någon vecka till. Har ju redan börjat gå på väggarna av ensamhet. Blir så sociallt avskärmad av att bara vara! Kan inte/orkar inte vågar inte springa runt, fixa, greja en massa som jag hade tänkt att jag skulle göra då jag nu ska vara hemma och har tiden till det som i vanliga fall inte blir gjort......
Så att jag nu också blivit en av alla andra som bloggar nu är ett av sätten att slå ihjäl tiden på.
Det känns rätt så skönt att bara skriva av sig lite. Sen får jag se hur mycket tid det blir när bebisen kommit.
Om allt går bra så ska jag väl kunna röra mig lite mer och hitta på lite mer med grabbarna som bebeisen får föjla med på. Bara det blir bättre väder oxå så kan vi vara ute för det mesta! Det älskar grabbarna! Även jag gör det, så skönt att inte behöva vara hemma och "stöka". Men ska försöka ta mig tid och skriva något nytt så ofta som möjligt.



Kommentarer
Postat av: dragi

detta var den roligaste nyheten idag =) go teta branka !

2009-06-04 @ 17:10:27
URL: http://dragi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0