"Så här fick jag mitt jobb på IKEA "

Hejsan!

 

På gymnasiet gick jag Barn och Fritidsprogrammet på Bäckadalsgymnasiet, mellan åren 1995-1998. Med inriktning på Barn och Ungdomar med behov av särskilt stöd. Under gymnasietiden medverkade jag aktivt i föreningar som; Ungdom Mot Rasism, United Sisters, Vätterhems Ungdomsgrupp m m

 

Jag är född i Sverige men mina föräldrar kommer ursprungligen från forna Jugoslavien. Mina kunskaper i tal och skrift vad gäller svenska och serbiska är flytande. Även kunskaperna i engelska är goda. Och så har jag gått sommarkurs i spanska.

Mina intressen är att träna på gymmet (Friskis & Svettis), åka inlines, umgås med vännerna och Min fästman Sidney Ssempala, som är anställd hos Er.

 

Just nu så praktiserar jag på Brunnstorpsbadet i Huskvarna, via Norrahammarsbadet.

Under hösten 2001 (sept-nov), var jag på Interpraktik i Portugal – tack vare ett internationellt stipendium som jag fick av Internationella Programkontoret i Stockholm. I Portugal jobbade jag som ungdomsledare.

Följande kommer mer utav min arbets- och livserfarenhet:

 

Sommarkurs i Spanska, juni-aug 2001

Ungdomsutbyte med Spanien (tog emot besök), aug 2001

Ungdomsutbyte med Portugal (tog emot besök), maj 2001

Empleo Evox Rifa – tillverkning av kondensatorer, maj 2000 – april 2001

Ungdomsutbyte med Portugal (besökte), sept 2000

Projekt Unga Invandra Kvinnor, sept 1999 – maj 2000

Vätterhem – Fastighetsskötare & Trädgårdsarbetare, april-maj 1999

Datortek – Grundutbildning i 2 v, sommaren 1999

Jönköpings kommun - Barn och Ungdomsledare, aktivitetsledare, sommaren 1998

 

Övriga erfarenheter…

 

Aktivt Arbete Mot Rasism (Ideellt)

Mångkulturellagruppen under Högstadiet

Jönköpings Ungdomsråd (JUR)

Ungdom Mot Rasism

Vätterhems Ungdomsgrupp

United Sisters

 

Interna Referenser

 Sidney Ssempala, Maersk Inlagring – 317629

 Anders Kock, Gruppchef, Prepack CDC – 369405

 Claes Nyberg, Platschef Maersk Logistics Torsvik

 

 Externa Referenser

 Eva Johansson, Ungdomscentret – 036-107306

 Ewa Källström, Arbetsförmedlingen – 036-151026

 Lars Holmstrand, Empleo Personalresurs AB – 0500-488200

 

Branka Draguljevic


Detta togs förra året när Kamprad var och hälsade på, på Torsvik.
Första gången jag och många andra som jobbat där sedan 2002 fick
träffa honom.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0