Vad händer/vad rör sig i tankarna en Söndag då?

Nu är vagn bokad i alla fall :-) Skönt att ha det gjort! Sen hur allt kommer att lösa sig runt om den med leveransen och resterande belopp får vi se. Men förhoppningsvis så faller allt på plats innan bebben kommer. Gör inget om det är samma dag ens bara det löser sig så blir allt bra. Hatar att inte veta redan nu men får ha lite is i magen. Får i värsta fall ha bebisen i bärsele, Lillan i vagnen och pojkarna på varsin sida av vagnen när det blir dags för att jag själv ska lämna och hämta på dagis :-) hehhehehhhehe!!! Ser inte fram emot att ha det så men måtse man så går det om man vill.

Klarat mig själv med Lillan i vagnen, killarana i var sin pulka och så bebben i magen under hela vintern nästa! 

Kommer ihåg när jag mötte folk hur de kollade, lite som oj hur går det för henne? Och min ända tanke då va om ni ändå bara visste att jag är gravid med. För det kunde man inte se riktigt med vinterkläderna på och så en liten i vagnen. Kunde lika väl bara varit gamla gravidkilon :-)

Har även klarat mig med Lillan i bärsele och grabbarna i varsin hand till och från dagis under ett par dagar då jag inte hade någon vagn alls.

Hoppas jag verkligen slipper kämpa så någe mer!!!

Har även vart iväg hos Ema på kvällen och chitt-chattat en del medans hon bakade och tvätta. Hon fixade Enchiladas till oss också. Lika gott varje gång!!! Skulle kunna ha sånna i frysen och ta fram en varje dag typ :-)Bruden hon pratat om en del kom hon med.Hann bekata oss en del! Trevlig "lite" tjej :-) Avslöjar inte vem folk är hur som, men du vet vem du är "A".

En del kan få en att känna sig så gammal ibland. Så nu förstår jag brudarna som jag tyckte att de verkade vara så mycket äldre än mig men i själva verket så är det inte åldern som stigit dem åt huvudet utan man blir "mer" vuxen allt eftersom att man går igenom mycket i livet på kort tid.

Nu kanske någon skulle höja ögonbrynen och undra - en du inte gammal då/vuxen. Jag känner mig inte speciellt gammal åldersmässigt och det är jag inte heller. 30 är ingen åldre direkt...... Men bara under min barndom, uppväxt så har jag varit med om en hel del. Vissa människor hinner inte vara med om det under en hel livstid. Allt som jag sett, hört och gjort under den tiden bara. Och det tar ju inte slut bara för man blev "vuxen" utan det rulla på i antingen samma fart som tidigare eller mycket fortare. Det har aldrig varit helt lugnt runt mig.

Som nu då jag verkligen skulle behöva ha allt lugnt, fixat och så vidare. Så är det just nu som allt ska göras, fixas och lösas. Har redan svårt att sova bra då den i magen ger mig härlig sura uppstötningar hela natten lång, foglossningar så det står härliga till, andningssvårigheter och mindre plats i blåsan. Åååhh, på allt det alla tankar på allt som ska fixas och hur det ska fixas.

Fattar inte knappt att jag är en människa om dagarna efter nätter av spring på toaletten, vakna av att knappt få luft för att sedan även bli tvungen att sätta mig upp då det bränns från magen och ända ut på tungan av surheten, för att sedan efter det knappt kunna lägga mig ner av smärtan i fogarn. Hur jag ens hittar att tar mig till och från toaletten alla hundra gånger jag besöker de utan att ens öppna ögonen i hopp om att inte vakna till. Det fattar jag inte heller.

OCH ÄNDÅ SÅ SITTER JAG HÄR OCH FÖRSÖKER INTE ENS GE MIG-DUMT NOG!!!

ser nu att det inte ens är söndag längre.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0