Rocksjön i eftermiddag med familjen.


Sitter just nu och väntar på att barnen ska vakna från sin middags lur. Det var ett bra tag sedan Damian och Colin sov middag. Men idag så kände jag att det var det de verkligen behövde. De hittade bara på en massa dumheter, ramlade runt, slog sig - allmänt kink bus. Minsta lilla och de grät och skrek på varandra.
Jag behövde inte mer tecken på att de va av trötthet egentlign och inte vanlig kul-bus. Så de fick lägga sig.
Det tog inte alls lång tid innan de deckat av. Nu har de sovit i en och en halv timmer snart. Så pigga och fulla av energi kommer de att vara när de vaknar snart. Då ska dem och även lillan få något i magen så tar vi oss ner till Rocksjön och badar allihop.

Det är en riktigt kanon sommar med sol och värme :-) Så härligt! Visst har det varit lite jobbigt just att vara hemma när det är så varmt och om nätterna har det varit lite svårt att sova. Men det har inte varit så farligt som jag trodde att det skulle vara att gå gravid hela sommare. inte ännu i alla fall. Kan ju hända att det blir tuffare allt eftersom. De är 8 veckor ungefär till Bf. Det är snart, snart, snart. Men fram till dess så är de ca två och en halv vecka kvar tills Sid börjag jobba igen :-( Så då kommer jag att vara ensam med min enorma mage med barnen :-/ Får se hur det kommer att gå. Då är det ca 2 veckor som jag ska fylla dagarna med något kul. Helt själv med de i 2 veckor utan något som helst inplanerat. WOWWW! Känner jag nu..... Visst kommer Sid hem på eftermiddagen och så men ändå.

Sedan är det inskolning för lillan på förskolan. Grabbarna börjar även dem då skolorna börjar. Men de är det inte några konsigheter där. De är samma ställe, samma tider som innan sommarlovet. Lite nya kompisar som börjar på deras avdeliningar men inga större förändingar. Då kommer jag ha lite tid att vila upp mig innan det är dags förhoppningsvis. Det blir ca 3 veckor efter inskolningen som jag får lite tid över bara för mig och magen. Om allt går bra så att säga. Och om inte bebisen bestämmer sig för att titta ut tidigare eller senare.

Så nu hoppas jag på att sommare håller i sig som den varit tills nu ända till slutet på september.

Har nog nämnt det för dem flesta att jag kommer komma ihåg de fina sommrarna lätt :-) 2006 första barnet och 2010 första graviditeten under hela sommare :-)
De kommande sommrarna får vi se hur det blir. Men hoppas på att nästa sommar 2011 kommer vara lika fin så jag kan lägga till den, till lätt att komma ihåg de fina somrarna. Blir första sommare med hela familjen "hemma" då. Alla ska vi vara "lediga" på ett eller annat sätt då. Barnen 3 av 4 kommer ha sommarlov och både jag osh Sid f-lediga :-) 

Märker nu hur mycket bättre vi alla mår av tiden vi alla är tillsammans :-) 

NU kom lillan ner med Sid, så dags att dra mig ut till köket nu..........
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0